Ugrás az oldal tartalmára

Kúnos Miklós

Szakmai pályafutásom

Ingyenes, saját fejlesztésű programok

Pillanatkép a Sudoku programról

Sudoku

(a program letöltése)

A feladat a hiányzó mezők kitöltése számokkal 1-től 9-ig az alábbi megkötésekkel:

- minden oszlopban és sorban ismétlés nélkül szerepeljen mind a 9 számjegy

- minden 3 x 3-as kis négyzetben ismétlés nélkül szerepeljen mind a 9 számjegy

Az alsó sorban lévő számokat kiválasztva lehet a tippeket beírni. Az éppen kiválasztott szám háttere sárga színű lesz. A játéktérbe a bal egér gombbal tehetők a megfejtés számok a jobb egér gombbal pedig a megjegyzés vagy jegyzet számok. Természetesen amint egy mezőbe beírunk egy megfejtés számot akkor automatikusan eltűnnek a jegyzet számok.

Az utolsó üres mező kitöltésekor a program leellenőrzi a megoldást. Hibás kitöltés esetén megkapjuk hány számot rontottunk el, jó megoldás esetén a következő feladványt kapjuk.

(A program az origo szoftverbázoson (www.origo.hu) is megtalálható, ahol több mint 18.000 letöltéssel és számos pozitív visszajelzéssel büszkélkedhet.)


Pillanatkép a Film katalogizáló programról

Film katalogizáló program

(a program letöltése)

Ezt a programot elsődlegesen saját használatra készítettem, de idővel ismerőseim is elkérték és azóta több felhasználó is megelégedéssel használja.

A film katalogizáló, mint a neve is mutatja filmek katalogizálására, nyilvántartására, ezekben való keresésre valamint a fedlapok megtekintésre való alkalmazás. Különböző listákat készíthetünk vele és importáhatjuk ezeket akár külső file-ba is. Az alap adatokat sima txt file-ban tárolja.

A program működése:

A fő képernyő:

A fő képernyőn tudjuk többek között:

  • az új tételeket rögzíteni (Új rekord)
  • a tételek adatait módosítani
  • egy bevitt tételt törölni
  • a tételhez tartozó fedlapot megnézni
  • elérni a listák és riportok menüket
  • archive másolatot készíteni a teljes állományról
  • illetve kilépni

Új tétel bevitele:

Az "Új rekord" gombra kattintva töltsük ki az üres űrlapot (érdemes minden mezőt kitölteni, hogy a riportok megfelelően működjenek - de nem kötelező). A kitöltés után a "Mentés" gombra kattintva tudjuk a tételt tárolni.

Tétel módosítása:

Keressük meg a módosítani kívánt tételt majd tegyük meg a módosításokat. Ezek után ha ellépünk az adott tételről a módosítás mentésre kerül

Tétel törlése:

Egy rögzített tétel törléséhez kattintsunk a "Törlés" gombra.

Fedlap megtekintése:

Minden tételhez hozzárendelhetünk fedlapot. DivX, MPEG1, MPEG2 illetve VideoCD esetében a program normál CD tok méretben gondolkodik (front és back), DVD illetve SVCD esetében pedig DVD tok méretben.

A fedlapokat a program jpg formátumban a "Covers" könyvtár "Cd" illetve "Dvd" alkönyvtárában keresi. A fedlap nevét tetszés szerint adhatjuk meg azonban normál CD tok esetében fűzzük a file név végéhez a -front illetve a -back köteléket. (Pld.: Film nev-front.jpg, Film nev-back.jpg) A fedlapokat a "Fedlapot megnéz" gombbal tudjuk megtekinteni.

Biztonsági (archive) másolat készítése:

Érdemes időről-időre biztonsági másolatot készíteni az állományról melyet a "Backup" gombbra való kattintással tehetünk meg. Ekkor a program egy ellenörző jelszó kérése után készít egy Backup.dat file-t ami gyakorlatilag egy másolata az eredeti állományunknak.

Listák, riportok:

A listák gombra kattintva beléphetünk a listák, riportok almenübe ahol tetszés szerint készíthetünk listákat, illetve különböző feltételek szerint kereshetünk az adatbázisban. Szintén itt van lehetőségünk egy lista kiexportálásár txt file-ba ("," szeparátorral), amit elküldhetünk ismerőseinknek vagy pillanatok alatt megnyithatunk Excelben.

Egyebek:

A program minden kilépéskor a Magyar cím alapján ABC sorrendbe rendezi az összes tételt így mindíg rendezett listában böngészhetünk.

A program ingyenes, szabadon használható.

A használatából eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállalok.


Pillanatkép az Akasztófa programról

Akasztófa játék

(a program letöltése)

Klasszikus akasztófa játék. Cél a megadott témakör feladványának kitalálása adott lépésszámon belül.

Az egy feladványkor elérhető maximuláis pontszám 10 pont. Minden rontott betű, vagy rontott megfejtés próba után az aktuális feladványkor elérhető pontszám eggyel csökken. Egy feladvány megfejtésekor összesen nyolcszor hibázhatunk. Sikertelen megfejtés esetén 3 pontot veszítünk az össz pontszámból.

A program használja az ékezetes betüket az egyes feladványokban, azonban a kis és nagy betükre nem kell figyelnünk.

Az első 5 legmasabb pontszám tárolásra kerül, így egy következő játék alkalmával akár cél lehet saját csúcsunk megdöntése is.

Ugrás a lep tetejére